nedelja, 11. september 2016

RAZCEPLJENI

Originalen naslov: Divergent
Avtor: Veronica Roth
Prevod: Razcepljeni
Zbirka: Trilogija Razcepljeni (Trilogy Divergent) - 1.del
Založba: Učila International 2012 (384 strani, mehka vezava)
Prevedla: Darja Marinšek
Ocena: 5 ★★★★★
Kategorija: znanstvena fantastika (science fiction), mladinski roman (young adult), distopija (dystopia)
Glavni liki: Tris, Štirica, Christina, Will, Eric, Peter, Caleb, Jeanine...
Kraj dogajanja: Chicago (ZDA)

Nagrade: 
- Georgia Peach knjižna nagrada (2012)
- Evergreen nagrada za mladinsko knjigo (2014)
- Goodreads Choice nagrada za najboljšo knjigo leta 2011 in Goodreads Choice nagrada za najboljšo mladinsko fantazijsko in znanstveno fantastično  knjigo (2011)

GOODREADS

OPIS

Šestnajstletna Tris je pred najpomembnejšo odločitvijo v svojem življenju. Odločiti se mora, kateri od petih ločin želi pripadati. So to nesebični asketi, med katerimi je odrasla in katerim pripada tudi njena družina, pogumni Herosi, vedoželjni Eruditi, odkritosrčni Veritisti ali ljubeči Agapejci.
V razdeljeni družbi, kjer se mora posameznik prilagoditi in podrediti ločini, Tris ne najde svojega mesta. Zato se, neomajna in drzna, sama poda v svet, odločena, da ugotovi, kam zares sodi. Zdi se, da v svojem novem, krutem življenju ne more zaupati nikomur, pa vendar jo nekaj nezadržno vleče k fantu, ki ji predstavlja tako grožnjo kot zaščito. 
A najtežja odločitev jo še čaka...

Vrhunska literarna distopija in presunljiva vizija prihodnosti, ki je še dolgo ne boste pozabili.

MNENJE IN VTISI

Trilogija Razcepljeni je najboljša trilogija, ki sem jo prebrala. Rada imam napete, akcijske in misterijske trilerje. V tej trilogiji je vse to na kupu. Zelo mi je všeč!

Tris se mora odločiti kateri ločini bo pripadala. Odločitev je zanjo zelo težka. Ločini, ki jo bo izbrala, se bo morala popolnoma podrediti in prilagoditi. 
Simulacijski test ji razkrije, da je Razcepljena, kar jo še bolj bega pri odločitvi. Na koncu se odloči za Herose. Tam se med urjenjem nauči bojevanja in poguma. Nikomur ne more zaupati, ne prijateljem, ne sovražnikom. Tris veliko stvari, ki jih misli obdrži za sebe, ker ni prepričana komu lahko zaupa. Ne želi nobene pomoči, hoče biti pogumna in samostojna. V nekaterih trenutkih se pokaže slabotna, čeprav to ni. Je oseba polna čustev, ki jih težko izraža, drži jih v sebi. Ko se opogumi pa jih le pokaže. Kljub temu se zbliža s svojim vaditeljem Štirico.

Všeč mi je zgodba, ki se odvija med Štirico in Tris. Zbližata se počasi in počasi napredujeta. Njuni odlomki so mi še posebej pri srcu. 
Zgodba se lepo bere. Hitro padeš notri.   

ODLOMEK

Preberite si odlomek iz knjige:



CITAT IZ KNJIGE

Tri ptice v letu... Ena za vsakega člana družine, ki sem jo zapustila.

AVTOR

VERONICA ROTH je rojena avgusta 1988. Pri svojih 23-ih je napisala svetovno uspešnico Razcepljeni, ki je del ene najbolj prodajanih trilogij.





2 komentarja:

  1. Nisem navdušena nad znanstveno fantastiko. A ko sem prebrala Igre Lakote sem spremenila mnenje. In mogoče mi bo tudi trilogija Razcepljeni všeč. Hvala za idejo za naslednje branje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Me veseli, da sem ti dala novo idejo. Meni so všeč zelo različne knjige, zelo različno berem. Od ZF mi je Trilogija Razcepljeni najboljša. Nasploh je meni med najboljšimi knjigami. Igre Lakote pa še nisem prebrala. Jih imam namen prebrati, in ko jih preberem bom tudi njihovo mnenje opisala :)

      Izbriši