torek, 11. april 2017

GENEZA


Originalen naslov: Genesis
Avtor: Bernard Beckett
Prevod: Geneza
Založba: Mladinska knjiga 2012 (156 strani, mehka vezava)
Prevedla: Irena Duša
Ocena: 3 ★★★
Kategorija: znanstvena fantastika (science fiction), mladinski roman (young adult), distopija (dystopia)
Glavni liki: Anaksimander, Ispraševalci, Adam Ford, Periklej, Art
Kraj dogajanja: samotni otok Republika

GOODREADS


OPIS


Hudi svetovni katastrofi uide le skupina ljudi, ki se preselijo na otok, popolnoma izoliran od zunanjega sveta. Mlada Anaksimander se pripravlja na vstop v enigmatično izobraževalno institucijo, imenovano Akademija. Za sprejemni izpit obdela življenje pokojnega filozofa, vojaka in junaka Adama Forda. Skozi Anaksimandrino predstavitev in njene odgovore spoznamo zgodovino otoške Republike ter pravila in vrednote tamkajšnje družbe. Ob koncu sprejemnega izpita se mora Anaksimander soočiti z zadnjo veliko skrivnostjo Republike, njeno presenetljivo povezavo z Adamom Fordom in grozljivo resnico o svetu, v katerem živi.


MNENJE IN VTISI


V knjigi Geneza spoznamo svet v prihodnosti. Ljudje živijo na otoku, ki se imenuje Republika. Anaksimander se zavzema za zgodovino in si želi biti sprejeta na Akademijo. Opraviti mora izpit spraševanja. Anaksimander odgovarja na vprašanja izpraševalcev. Iz tega izvemo kaj se je dogajalo od leta 2050 naprej. Glavna oseba je Adam Ford, ki je rešil dekle in so ga zato aretirali. V zaporu je živel skupaj z robotom Artom. Anaksimander pripoveduje njegovo zgodbo in zgodovino nastanka Republike. 



Zgodba mi je delovala malo zmedeno. Jaz sem bila zmedena med branjem. Dosti zadev v knjigi ne razumem, mi je nejasnih. Pričakovala sem drugačno zgodbo, veliko bolj zanimivo. Sem razočarana nad knjigo. Bere se hitro, vendar mi med branjem ni vse jasno. Kar dolgo časa sem rabila, da sem ugotovila kaj berem in kaj se dogaja. Proti koncu, ko sem ugotovila, mi je bilo malo bolj zanimivo. Vendar še vedno ni tisto pričakovano. Še vedno mi ni vse razumljivo. V bistvu se gre zato, da roboti prevzamejo človeštvo. Knjiga je zelo težka za razumet. Vsaj po mojem mnenju. Sta mi pa zanimiva dva citata, ki ju vidite v objavi. 😉




AVTOR


BERNARD BECKETT je večkrat nagrajeni Novozelandski pisatelj. Je učitelj matematike in angleščine v srednji šoli. V romanu Geneza raziskuje odnos med človekom in tehnologijo, ki bralce drži v napetosti do zadnje strani.



Ste že prebrali kakšno knjigo, ki vam ni bila v celoti razumljiva?
Love you all, Knjigoljubka Maja

3 komentarji:

  1. Sem ravno prebrala knjigo in tvoj zapis in popolnoma razumem zakaj ti marsikaj ni jasno. Res je, da človek brez podlage filozofije (si imela kaj filozofije, Platon, Aristotel..) težko razume vse kar je napisano v sami knjigi. Vsekakor menim, da je za mlade bralce (saj je namenjena mladim?) res kar malce prezahtevna, saj obravnava stvari, ki smo se jih mi učili šele na fakulteti. Drugače pa če poznaš ozadja teh filozofij, knjiga ni pretežka, meni se ni zdela tako zelo slaba, vendar sem tudi jaz pričakovala nekaj drugačnega. :)
    P.S. Res je absurd, ko moram ob objavi klikniti Nisem robot haha.

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz sem prebral to knjigo za šolo saj sem v osmem razredu in rabim jo reprezentirati pred razredom. Knjiga mi je bila na začetku bolj dolgočasna ampak bolj proti koncu sem bral bolj me je "potegnila".Sem se prišel ker nisem ravno prepričan ali so vsi tudi Anaksimander opičji roboti ali niso. In ali je Anaksimander mutirala. Knjigo sem našel bolj zapleteno, težavno za brati posebej proti koncu, ampak mi je kjub temu všeč.

    OdgovoriIzbriši
  3. Zdravo,
    Zanima me, kako si jo predstavil pred razredom, ker jo je za predstavitev izbral tudi moj sin.

    OdgovoriIzbriši