sreda, 5. oktober 2016

KDO SI, ALJASKA?

Originalen naslov: Looking for Alaska
Avtor: John Green
Prevod: Kdo si, Aljaska?
Založba: Mladinska knjiga 2014 (280 strani, mehka vezava)
Prevedla: Ana Barič Moder
Ocena: 3 ★★★
Kategorija: mladinski roman (young adult), sodobni roman (contemporary)
Glavni liki: Aljaska, Bajs, Pulkovnik, Takumi, Lara
Kraj dogajanja: Alabama


Nagrade:
- Michael L. Printz Award (2006)
- Booklist Editor's Choice (2005)
- Green Mountain Book Award (2008)
 In številne druge

GOODREADS

OPIS

Miles Pudge Halter ne želi več živeti v zavetju svojega varnega doma. Njegovo celotno življenje je bilo dolgočasno, še nikoli ni doživel nobene dogodivščine. Zato se odpravi v internat Culver Creek, ki je veliko več kot dolgočasen in nezanimiv, kar pa hkrati pomeni, da ni varen. Zakaj? Ker je na koncu hodnika Aljaska Young, prečudovita, zabavna, pametna, nesrečna in fascinantna Aljaska Young. Aljaska poskrbi, da Milesovo življenje ni več dolgočasno in za tem je vse drugače.


MNENJE IN VTISI

Tale knjiga me je malo razočarala. Pričakovala sem veliko več in drugačno zgodbo. Izbrala sem jo zato, ker me je Greenova knjiga Krive so zvezde prevzela in sem hotela prebrati še katero njegovo. Pričakovala sem spet neki zaljubljeni par, ki ga tukaj ni bilo.

Kot glavni lik nastopa neki zblojen študent, ki zamenja šolo. V življenju se mu nič kaj ne dogaja, je kar malo dolgočasen. V študentskem domu se spoprijatelji s Pulkovnikom, ki mu da vzdevek Bajs. Druži se s svojo druščino, na skrivaj pijejo, kadijo, načrtujejo potegavščine...

Najslabše mnenje sem si podala o Aljaski. Totalno menja razpoloženje. Kar hinavska je. Najprej pride vsa priliznjena do Bajsa in ostalih, ker nima nobene druge družbe. Pove svoje, počnejo kar reče... Ko se naveliča pa postane nesramna do vseh. Vsi jo kar mirno prenašajo, trpijo te njene muhe. Meni pa je šla strašno na živce. Mogoče pa sem si ravno zato ustvarila slabo mnenje o knjigi. 
Ta glavni lik Bajs oz. Miles, ki vse skupaj pripoveduje ni neki aktiven. Stalno razmišlja o Aljaski, totalno se je zaljubil v njo, čeprav se ona obnaša vsako minuto drugače. Bajs ima eno čudno lastnost. Bere biografije in si zapomni zadnji stavek (stavek, ki so ga izrekli slavni in veliki ljudje preden so umrli). WTF??

Skratka, če jo ne boste prebrali, ne boste nič zamudili. Presodite sami! Če vam sama zgodba ne bo všeč, boste pa mogoče našli kakšen zanimiv citat. Teh je kar nekaj.


ODLOMEK 


CITATI (v originalu)





AVTOR

JOHN GREEN je rojen leta 1977. Zaslovel je z uspešnico krive so zvezde. Njegov prvi roman pa je Kdo si, Aljaska? Leta 2006 je bil nagrajen s prestižno nagrado Michael L. Printz, ki jo podeljuje Ameriška zveza knjižničarjev.




Je šla še komu na živce Aljaska??
Knjigoljubka Maja

Ni komentarjev:

Objavite komentar