sobota, 29. oktober 2016

SPARTAK: MEČI IN PEPEL

Originalen naslov: Spartacus: Swords and ashes
Avtor: J.M. Clements
Prevod: Spartak: Meči in pepel
Založba: Učila International 2014 (302 strani, mehka vezava)
Prevedel: Jernej Zoran
Ocena: 3,5 ★★★
Kategorija: zgodovinski roman (historical)
Glavni liki: Spartak, Batiat, Ciceron, Kriks, Barca, Varon, Lukrecija
Kraj dogajanja: Kapua in Neapolis, Stari Rim

GOODREADS


OPIS


V areni kri in smrt veljata za vrhunsko zabavo. A vse bitke ne potekajo na pesku...
Gladiator Spartak, Novi prvak Kapue, se v skladu z Rimskimi običaji bori ob grobu bogataša Pelorja, ki so ga brutalno umorili lastni sužnji. Lanist Kvint Batiat, Spartakov lastnik in častihlepni trgovec s sužnji, izkoristi priložnost in skuje načrt za prevzem pokojnikove zapuščine. Pri tem mu pomaga rimski kvestor Mark Tulij Ciceron, ki je v Neapolis prišel iskat nove prerokbe o prihodnosti Rima...

Meči in pepel je prvi roman iz slikovite serije o neustrašnem tračanskem bojevniku Spartaku, ki so ga Rimljani zasužnjili in se zdaj kot eden najboljših gladiatorjev bori v njihovih arenah.
Knjige o Spartaku so vrhunska zmes s krvjo prepojene akcije, eksotične seksualnosti, grozljive podlosti in nepojmljivega junaštva.



MNENJE IN VTISI


Moram priznati, da sem večkrat pogledala serijo Spartak (vse sezone). Serija mi je zelo všeč. Potem pa sem v knjižnici zagledala tole knjigo in jo takoj pobrala s sabo domov 🙂 Sploh nisem vedela, da je bila napisana knjiga po uspešni seriji. Menda obstaja tudi 2.del, ki je od drugega avtorja. Tudi tisto bom v prihodnosti prebrala.

Knjiga je čisto različna od serije. Malo podobnosti je... To me je rahlo razočaralo, vendar mi je vseeno bila zanimiva in dobra. Ista so imena in določeni karakterji, dogodki iz preteklosti...in to je to. Osrednja zgodba je čisto drugačna. Sama zgodba je top, zanimivo dogajanje, vendar nekaj manjka...zato dam oceno samo 3,5. TV različica je veliko bolj kruta, krvoločna...Tisti, ki poznate serijo veste o čem govorim.

Že med gledanjem sem se zaljubila v lik Spartaka, ki ga je uprizoril Liam McIntyre. V prvi sezoni pa Andy Whitfield. Je res super lik, tako Andy kot Liam sta ga odlično uprizorila. Tudi v knjigi mi je lik Spartaka všeč. Je predan svojemu gospodarju. Bori se za svoj cilj in je zvest temu. Ve zakaj se bori ima voljo do življenja. Sicer mi je bolj všeč tisti del Spartaka, ki se upre Batiatu in Rimu. Tega v tej knjigi ni, upam, da bo to tematika v drugem delu. 🙂
Tako v knjigi, kot seriji mi je šel na živce Varon. Rimljan, ki ne ve kaj bi sam s sabo in se zato odpravi borit kot gladiator. Zapusti ženo in otroke in se pusti zasužnjiti. To pot si izbere sam in ne tako kot ostali, ki so postali gladiatorji proti svoji volji. Tudi gospodarja ludusa, Batiat in Lukrecija, mi nista bila všeč. Predstavljena sta kot domišljava bogataša, ki uporabita sužnje za čisto vse...ampak res vse. Groza! Kdor je gledal in bral, ve na kaj mislim. Tukaj se pokaže kruti Rim in njihovo nespametno ravnanje s sužnji.

Knjigo priporočam tistim, ki niste gledali serije. Če imate radi zgodovinsko tematiko vam bo zagotovo všeč. Če pa ste serijo pogledali, vas bo knjiga razočarala. 

Poglejte si še napovednike serije in nekaj slik.



















AVTOR

J.M. CLEMENTS je angleški pisatelj rojen leta 1971.



Ste pogledali serijo ali prebrali knjigo? Kakšna se vam zdi? Kateri lik je vaš najljubši?
Lp, Knjigoljubka





2 komentarja:

  1. Bas si me zainteresovala za ovaj film. Obozavam istorijske spektakle. Moguce da je knjiga jos i bolja.
    Veliki pozdrav iz Beograda

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da sam te zainteresovala ;) Pozdrav iz Slovenije natrag u Beograd.

      Izbriši