sobota, 17. december 2016

TRINAJST RAZLOGOV

Originalen naslov: Thirteen reasons why
Avtor: Jay Asher
Prevod: Trinajst razlogov
Založba: Mladinska knjiga 2011 (263 strani, trda vezava)
Prevedla: Neža Božič
Ocena: 3 ★★
Kategorija: mladinski roman (young adult), misterij (mistery), sodobni roman (contemporary)
Glavni liki: Clay, Hana Baker, Bryce, Jessica, Justin, Tyler, Marcus...
Kraj dogajanja: ZDA

Nagrade:
-Abraham Lincoln Award (2013)
-Zlata hruška
in številne druge...

GOODREADS

OPIS

Clay Jensen se je ravnokar vrnil iz šole in doma, pred vhodom ga čaka skrivnostna škatla z njegovim imenom. Znotraj škatle so kasete, ki jih je posnela Hana Baker, njegova sošolka, dekle v katero je bil od nekdaj zaljubljen, dekle, ki je pred dvema tednoma naredila samomor.
Hana na teh posnetkih razloži, da je trinajst razlogov zakaj se je odločila končati svoje življenje. Clay je eden izmed njih. Če bo poslušal, bo zvedel kako je vplival na ta spisek.




MNENJE IN VTISI

Knjiga mi ni bila preveč všeč. Pričakovala sem drugačno zgodbo, drugačne razloge. Na začetku je bila kar dolgočasna. Sem se težje vživela v zgodbo, potem pa je nekako steklo. Vendar sem želela prebrati do konca, ker me je zanimalo, kaj se je zgodilo s Hano. Zadnja tretjina je veliko boljša. Ravno zaradi tega dam oceno 3.

Ti razlogi mi niso bili nič kaj posebnega. Jaz zaradi krega s prijatelji, zbadanja sošolcev in podobnih zadev ne bi delala samomora. Mislim, da je Hana hrepenela po pozornosti. Zato je počela vse to in na tak način iskala pomoč. Ker je ni dobila je izbrala samomor. Verjetno zato, ker je mislila, da bo mogoče potem dobila pozornost. Vendar je bilo žal prepozno.



Clay se mi smili. Bil je zaljubljen v Hano. Vendar je bil eden tistih fantičev, ki so sramežljivi, ne preveč družabni in težko pristopijo do punc. Odločil se je in zbral pogum, da je odšel na zabavo. Spil nekaj kozarčkov, se ojunačil in izkoristil nekaj trenutkov s Hano. Bilo mu je lepo. Želel si je več, vendar ni vedel kako čuti Hana in ni imel poguma, da bi naredil naslednji korak. Sedaj pa je prepozno. Hane ni več. Ostala je bolečina in stavek kaj pa če...

Knjiga je preveč žalostna in depresivna. Nimam rada takih žalostnih zgodb. Potem se tisti čas, ko berem kaj takega tudi sama slabo počutim. In to mi ni všeč.


Poglejte si napovednik knjige, ki so ga naredili oboževalci:


AVTOR

JAY ASHER živi v Kaliforniji. Dokler ni postal pisatelj, se je preživljal kot prodajalec čevljev, delal je za letalsko družbo ter kot knjižničar v lokalni knjižnici.



Se je tudi vam zdela zgodba preveč depresivna?
Lp, Knjigoljubka Maja

Ni komentarjev:

Objavite komentar